Monday, January 28, 2008

Pemuda Demit Gempur Pasar Malam Kubang Kerian

Isnin, 28 Jan, Pasar Kubang Kerian

Sekali lagi Jentera PRU 12 Pemuda Demit 'mengempur' rakyat di sekitar DUN Demit dengan mengedarkan risalah-risalah Agenda Pemuda dan sebagai menyahut seruan Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan yang mahu pemuda 'turun padang' bagi menerangkan isu-isu semasa kepada rakyat. Kenyataanya program ini memberi kesan yang cukup mujarab terutamanya kepada rakyat Kubang Kerian yang tengah kekeringan maklumat mengenai isu semasa yang berlaku di Malaysia sekarang. Perkara ini disebabkan mereka sering disogokkan dengan agenda bobrok pemimpin BN yang ingin menggunakan media massa dan media cetak sebagai 'alat' untuk menipun rakyat.

Program ini juga mendapat sambutan hangat dari ribuan manusia yang hadir ke Pasar Malam semalam, malah ada berberapa komen rakyat tempatan yang menyatakan:

"Tahniah pemuda... teruskan lagi program supo ni... baru dapat ajar sikit BN ni!"
"Bagus... bagus.... teruskan lagi pada masa akan datang"
"Hebat!!.... ni baru betul jentera pemuda..."
"Minta lagi... nak edarkan di kampung-kampung.."
... Dan banyak lagi

Tapi yang paling menariknya, selepas kami habis edarkan risalah Agenda Pemuda, laungan TAKBIR!! bersahut-sahut berberapa kali sebagi tanda sokongan diatas usaha murni kami. Setiausaha Dewan Pemuda PAS Kubang Kerian, Sdr Muzani Muhamad menyatakan, akan memperuntukan dana yang lebih banyak kepada program-program penerangan seperti ini supaya rakyat sedar tentang kepincangan pentadbiran yang jelas menindas rakyat.

Sementara itu, Sdr Syam Ghazali yang merupakan Setiausaha Pemuda DUN Demit pula menegaskan bahawa program seperti ini akan dilipatgandakan lagi dari masa ke semasa dengan jumlah risalah yang lebih banyak sebagai satu agenda untuk PAS berhadapan pada PRU 12 yang dijangka tidak lama lagi.

Jentera Pemuda PAS Demit akan menjadikan program seperti ini sebagai program mingguan dan sebagai program wajib jentera pemuda DUN untuk lebih dekat kepada rakyat. Berikut adalah antara gambar yang ingin dikongsi bersama :-


Sdr Syam Ghaz turut memberikan risalah Agenda Pemuda kepada kaum Cina yang nyata mendapat respon positif dari mereka.

Sepasukan pasukan Jentera Pemuda PAS Demit yang berhenti rehat seketika, sementara pasukan yang lain terus mengedar risalah kepada SEMUA gerai dan penduduk yang berkunjung ke pasar malam di Pasar Kubang Kerian.

"Semua dapat" itulah kata-kata dari Bro. Eyo yang sibuk melayan orang yang inginkan risalah Agenda Pemuda. Lihatlah kepadatan penduduk yang berkunjung ke pasar malam yang menjadi sasaran edaran risalah Agenda Pemuda.

No comments: