Wednesday, February 20, 2008

PESAN DATO' SERI..


5 comments:

tepung-gomak said...

selamat maju jaya pas demit...pertahankan kerajaan PAS,kepimpinan Ulama,...
-cucu mek nab,kedai buruk,palo retok pasir tumbuh-

proud to be anok kelate

Anonymous said...

kabar ker dok buar brehim ni...calon pkr tarik diri doh sore..nok betuk kerajaan ghano weihh

Anonymous said...

Ya Allah, Berikanlah kemenagan kepada PAS untuk pilihan raya kali ini supaya agama-MU dapat ditegakkan dengan sepenuhnya. Engkau lemahkanlah musuh-musuh kami Ya Allah..

Anonymous said...

SETELAH membuat kajian dan pemerhatian yang lama, kita mendapati Pas memang sebuah parti yang perlu ditolak oleh orang Islam di Malaysia dan dunia. Berikut di senaraikan sebab-sebab mengapa Pas perlu ditolak.



Pertama, Pas pernah mengkafirkan orang Islam lain sewenang-wenangnya berdasarkan fahaman sempit mereka. Punca Pas mengkafirkan orang-orang UMNO ialah kerana UMNO bekerjasama dengan bukan Islam dan juga kerana tidak melaksanakan hukum hudud seperti mana ucapan amanat Hadi di Banggul Peradung. Akibat amanat Hadi, maka timbulnya pelbagai kepincangan dalam masyarakat seperti sembahyang dua imam, haram sembahyang di masjid UMNO, haram makan sembelihan orang UMNO, tidak sah dinikahkan oleh imam UMNO, anak mengkafirkan ibu bapa, ibu bapa mengkafirkan anak, bercerai suami isteri kerana berlainan parti dan banyak lagi peristiwa sedih dan benar terjadi kepada orang Melayu Islam di Malaysia.

Kedua, Pas menghalalkan perbuatan buruk seperti mengeji, menghina, memberi gelaran buruk, memaki hamun, memfitnah dan banyak lagi. Hukum mencaci, memaki, memberi gelaran buruk tidak dikatakan sebagai wajib ditinggalkan walaupun ia jelas dilarang dalam Al-Quran.
Hukum hudud dan aurat dikatakan wajib dilaksanakan kerana jelas disuruh dalam Al-Quran.

Jika perkara hukum tinggalkan perbuatan mencaci, mencela dan sebagainya tidak dapat dibuat, macam mana hendak menjalankan syariat Islam lain yang lebih besar sedangkan syariat yang kecil pun tidak mampu dilaksanakan dengan sempurna.

Ketiga, Pas hanya memperalatkan Islam untuk mendapati simpati dan kuasa daripada orang Melayu. Perjuangan Pas bukannya seratus peratus hendak menegakkan Islam. Buktinya kebanyakan yang saya ketahui mereka yang menyertai Pas ini bukannya kerana sebab Islam itu sendiri, tetapi lebih kepada rasa tidak puas hati dan nafsu amarah kerana tidak mendapat sesuatu seperti kebendaan, dendam peribadi dan pelbagai lagi sebab yang semuanya tidak berkait dengan faktor agama Islam semata-mata.

Jika kita lihat kepada pemimpin Pas dan penyokongnya, kebanyakan mereka mengejar kebendaan seperti juga orang UMNO tetapi bezanya jika orang itu pengikut Pas, dia tidak akan dilabel mengejar kebendaan walaupun banyak harta dunia tetapi jika orang UMNO, mereka menuduh hanya mahukan kebendaan tidak kepada agama Islam.

Keempat, Pas telah mengehakmilikkan Islam untuk partinya iaitu telah menyamakan Islam dengan partinya. Ini bukan rekaan. Saya sendiri pernah mengikuti ceramah Pas dan mendengar sendiri ucapan penceramahnya menyamakan Pas itu dengan Islam. Beliau telah membuat perumpamaan bahawa Islam dengan Pas ibarat kain dengan benang. Tanpa benang (Islam), maka kain (Pas) tidak akan ada dan sebaliknya.

Jadi tidak hairanlah jika pengikutnya begitu taasub, taat dan takut dengan larangan atau ucapan pemimpinnya menganggap jika menentang Pas ibarat menentang Islam dan jika keluar daripada Pas, takut menjadi kafir seperti orang UMNO. Satu soalan yang tidak pernah dijawab oleh pemimpin Pas, adakah orang Islam lain di negara lain juga tidak Islam kerana tidak pernah kenal dan menyertai Pas?

Kelima, Pas tidak pernah membuat kenyataan mengutuk atau menolak golongan seperti Al-Maunah, Al-Qaeda, Jemaah Islamiah dan KMM. Ini membuktikan bahawa Pas menyokong sifat ekstrem, militan dan ganas.

Sebaliknya Pas menuduh kerajaan menentang golongan yang cuba memperjuangkan Islam dan tidak ingin Islam berkembang. Paling sedih sekali, tuduhan kerajaan ingin menghapuskan terus agama Islam di Malaysia ini.

Keenam, Pas mengajar para pengikutnya konsep yang salah tentang syurga dan neraka terutama kepada golongan pengikut yang taasub dan kurang pengetahuan agamanya. Pas mengatakan bahawa Islam. Semua orang Islam menyokong perjuangan Islam tetapi tidak menyokong cara perjuangan Pas yang ekstrem, riak, bangga diri, mengaku lebih bijak dan pelbagai lagi sikap buruk yang menunjukkan cara perjuangan Pas yang tidak berhemah dan berhikmah.

Pemimpin Pas tidak menjelaskan bahawa banyak lagi syarat-syarat yang perlu dipenuhi oleh seseorang muslim untuk melayakkan diri masuk syurga. Tidak cukup hanya pangkah dan sokong Pas sahaja dapat masuk syurga, tetapi amalan lain seperti sembahyang, puasa, zakat, beramal jariah dan berakhlak baik termasuk tidak buruk sangka, tidak mengata orang, tidak memfitnah, tidak takbur, riak dan angkuh.

Jika ditanya kepada Hadi dan Nik Aziz, mereka sendiri pun tidak tahu sama ada dapat masuk syurga kerana mereka juga melakukan banyak dosa mulut yang boleh menyebabkan kebinasaan besar. Jangan ingat hanya tangan yang boleh melakukan kebinasaan, bahana mulut adalah lebih teruk lagi.

Ketujuh, Pas cuma bersandiwara dan tidak bertanggung jawab dalam melaksanakan hukum hudud di Terengganu. Pas cuba mengelirukan orang Islam dengan mengatakan bahawa mereka telah melaksanakan hukum hudud sedangkan mereka tidak pernah melaksanakannya.

Jika Pas melaksanakan hukum tersebut sudah tentu ada kes hudud dan qisas telah dilaksanakan sejak ia diwartakan pada bulan Ramadan 1424H. Kita harus faham makna warta dan laksana. Mewarta tidak bermaksud melaksana. Jadi Pas hanya mewartakan sahaja hukum tersebut bagi menunaikan janjinya sahaja dan untuk modal bagi menghadapi pilihan raya 2004.Pas tidak bertanggungjawab kerana cuba melaksanakan hukum hudud bukan kerana Allah tetapi kerana tujuan politik.

Ini kerana pemimpin dan pengikutnya mengatakan mereka sudah lepas daripada tanggungjawab apabila mewartakan hukum hudud dan qisas dan masalah untuk melaksanakan tidak dibuat bersungguh-sungguh. Mereka seolah-olah takut kepada Abdullah Badawi daripada Allah kerana memberi alasan kerajaan cuba menghalang pelaksanaannya.

Kelapan, Pas menerapkan fahaman dan konsep yang salah dalam menuntut ilmu. Ramai kanak-kanak tadika PASTI telah diasuh dengan sikap dan sifat yang tidak elok. Mereka menipu kanak-kanak dengan mengatakan ilmu agama lebih penting daripada ilmu-ilmu dunia yang lain. Pas juga menuduh kerajaan mengajar ilmu sekular. Pas sedar bahawa kerana tanpa ilmu dunialah umat Islam ditindas dan dibunuh sewenang-wenangnya oleh orang kafir.

Allah mengajar kita supaya mendapatkan kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat. Mereka tidak faham bahawa ilmu sains, teknologi dan ekonomi juga adalah ilmu kurniaan Allah. Mana bisa manusia boleh pandai sendirian tanpa kurniaan Allah.

Nabi Muhammad s.a.w tidak mengajar kita supaya berdoa tanpa berusaha. Jika mahu berusaha dengan baik, tentulah kita memerlukan ilmu dan kemahiran yang relevan.

Kesembilan, Pas menanam sikap kepada pengikutnya supaya tidak perlu bersyukur kepada kerajaan yang memberi bantuan kepada mereka. Pas memberikan fahaman bahawa bantuan yang diberikan oleh kerajaan adalah tanggungjawab kerajaan dan mana-mana kerajaan pun termasuk kerajaan kafir akan membantu rakyatnya kerana sudah menjadi tanggungjawab.

Tetapi Islam mengajar dan menggalakkan umatnya bersyukur dengan nikmat yang diterima sama ada daripada kerajaan ataupun pihak lain kerana segala nikmat itu datang daripada Allah.

Apakah para pemimpin Pas dan para pengikutnya tidak faham atau tidak mahu faham bahawa Allah mengurniakan rahmat melalui makhluk-Nya termasuk manusia, hujan, bumi, air dan segalanya. Maha Suci Allah!Nabi Muhammad S.A.W mengajar umatnya bahawa bermulanya agama dengan mengenali Allah, tetapi para pemimpin Pas seolah-olah tidak kenal Allah.

Kesepuluh, Pas sebenarnya telah meletakkan kesucian Islam di tempat yang hina dan rendah pada pandangan orang kafir kerana menggunakan perkataan Islam pada nama partinya. Ini memberi fahaman yang salah kepada orang kafir kerana setiap perbuatan buruk yang dilakukan oleh pengikut Pas akan dianggap sebagai sebahagian daripada ajaran Islam.

Perbuatan mencaci, memaki hamun, memberi gelaran buruk, memfitnah, berbohong dan sebagainya akan dianggap sebagai tidak menyalahi dan menjadi satu amalan yang biasa oleh orang Islam. Sedangkan Islam tidak mengajar umatnya begitu.

Pada zaman Rasulullah, dakwah Islam tidak semestinya melalui percakapan tetapi perbuatan dan akhlak yang baik yang ditunjukkan oleh umat Islam pada waktu itu dapat menarik lebih ramai orang kafir memeluk Islam berbanding dakwah secara lisan.

Tetapi ini tidak berlaku disebabkan pemimpin dan pengikut Pas yang mengaku Islam tetapi sikap dan akhlak mereka lebih teruk daripada orang kafir sendiri. Ini menyebabkan orang kafir memandangkan rendah kepada ajaran Islam dan seterusnya gagal menarik mereka memeluk Islam.
-Dipetik daripada MALAYSIA HARI INI-

Anonymous said...

Mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini menegaskan bahawa beliau tidak sesekali merasa bersalah atau ralat “memenjarakan mantan Timbalan Perdana Menteri Anwar Ibrahim”, sebagaimana heboh diperkatakan orang ramai selepas sebuah video dalam You Tube diterbitkan seolah olah beliau mengaku sebaliknya.

Malah, beliau memperjelaskan bahawa video yang disunting itu sebenarnya manipulasi pihak pihak yang menyokong Anwar dan bertujuan khusus sebagai niat jahat untuk mengembalikan Anwar kepada persada politik perdana, dalam siri kempen Pilihanraya Umum ke XII. Taktik ini dilakukan kunun kunun ‘membersihkan’ nama buruk Anwar, yang memang telah bankrap politik. Beliau mengatakan demikian semasa diteruramah oleh Bernama dikediaman Pondok Maharizan, Titigajah, Kedah mala mini, sebelum memulakan kempen dimarkas gerakan BN Kampung Golok Puting, dekat Kerpan malam ini.

“Yang mendapati Anwar bersalah ialah Hakim. Tujuh orang hakim mendengar kes dan mendapati beliau bersalah dan dijatuhi hukuman penjara, bukan saya!”. Beliau memaksudkan kes salahguna kuasa dimana Anwar telah dipenjara selama 6 tahun. Manipulasi video itu ialah sebenarnya dibuat dalam sebuah ceramah dengan nada ‘menyindir’, dua tahun lepas.

Tun Dr. Mahathir memberikan contoh kenyataan mantan Timbalan Presiden Keadilan Dr. Chandra Muzaffar dimana Anwar disifatkan sebagai ‘pembohong’ dan “Negara akan rosak jika Anwar menjadi Perdana Menteri”. Mantan orang kanan Anwar dalam PKR Dato’ S. Nallakarupan juga mengesahkan laporan ini, dengan sudut pandangan beliau sendiri.

tun-dr-mahathir-interview-with-bernama.jpg

Mantan Presiden UMNO juga menyingkap peristiwa dimana Anwar telah meminta berjumpa dengan beliau pada tahun 1982 dan melahirkan hasrat untuk menyertai UMNO, walaupun Anwar dikatakan cenderung kepada PAS dan sering menyerang UMNO apabila diberikan peluang. Alasan beliau menyertai UMNO ialah “ingin memperbaiki UMNO dari dalam”. Walaubagaimanapun sejurus selepas menyertai UMNO dan diberikan tempat untuk bertanding Pilihanraya Umum VI 1982 dan dilantik Setiausaha Parlimen, Anwar sudah ‘menunjukan belang kerakusan kuasa’ dan mencabar jawatan Ketua Pemuda UMNO dari tangan Hj Suhaimi Kamaruddin.

“Saya menjadi ahli UMNO selama 18 tahun baru diberikan peluang bertanding Pilihanraya dan 28 tahun baru diberikan jawatan dalam pentadbiran. Tetapi Anwar tidak macam itu. Anwar tidak sabar!”.

Apabila ditanya Bernama adakah Tun Dr. Mahathir akan terus mengkritik UMNO selepas ini (Dato’ Mukhriz diberikan peluang untuk bertanding Pilihanraya), beliau menjawab “Saya tidak kritik UMNO. Saya sayang UMNO! Yang saya kritik ialah beberapa pemimpin UMNO dan apa yang mereka buat tidak betul. Kalau buat tidak betul, kita kritikla!”.

Dalam pertemuan dalam pusat gerakan BN Kampung Golok Puting malam ini, Tun Dr. Mahathir menjelaskan bahawa beliau berkeyakinan penuh keikhlasan Dato’ Abdul Rahman Ariffin untuk berundur dan kemudian berkerja keras untuk membantu calon penganti yang ditetapkan Kepimpinan parti iaitu Dato’ Mukhriz Mahathir. Beliau juga menafikan bahawa khabar khabar angin mengatakan mereka yang menyokong Dato’ Rahman kini secara senyap senyap berusaha untuk sabotaj kempen Mukhriz.

p1030601.jpg

Semasa di pusat gerakan BN Kampung Lana Bulu selepas itu, Tun Dr. Mahathir Mohamad disertai oleh mantan Menteri Besar Kedah Tan Sri Sanusi Junid dalam kempen untuk kawasan Parlimen P005 Jerlun ini. Tan Sri Sanusi menyingkap dengan panjang lebar kepertanggung jawaban Tun Dr. Mahathir sebagai pemimpin untuk membangunkan dan memperjuangkan orang orang Melayu dan kemudian orang orang Islam, diperingkat antarabangsa. “Mukhriz mewarisi ketokohan ayahnya”.

Tun Dr. Mahathir disertai oleh Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali dan dijangka akan berada sekitar Jerlun sehingga hari pembuangan undi pada Sabtu 8 Mac 2008. Mereka akan mengundi dikawasan Parlimen P006 Kubang Pasu.