Wednesday, August 15, 2007

Kebakaran Tragis di Johor: Sekali Lagi Kelantan Bantu Johor

SEKALI LAGI KELANTAN BANTU JOHOR

Kelantan yang BN/ Kerajaan pusat sentiasa momokan sebagai "negeri miskin", "negeri mundur", "tidak membangun" dan banyak lagi... membuktikan lagi pada 12 Ogos lepas kerajaan Kelantan menghantar wakil exco ke Johor bagi memberikan sumbangan dan bantuan kepada mangsa kebakaran yang mengakibatkan 5 sekeluarga maut di Kluang, Johor.

Dari Kelantan ke Johor..... Tiada batasan dan penghujungnya. Inilah contoh Negeri Islam... Negeri Kelantan Negeri Kebajikan berbanding negeri2 lain di semenanjung yang asyik sibuk dgn rasuah, kronisme, balak, skandal, anak menantu dan AP dsbnya... sehinggakan tiada masa untuk memikirkan masalah rakyat.

Peserta Misi Kemanusiaan Demit - gambar sy sewaktu di Johor: Misi Terakhir.


Buktinya.... Banjir Johor dulu Kelantan dermakan lebih RM 1 Juta dgn ribuan tenaga manusia di hantar ke Johor bagi Misi Kemanusiaan Banjir Johor... dan kali ni Kelantan ke Johor lagi... memberi sumbangan dan bantuan ihsan kepada insan yang memerlukan.

Sedang sibuk Dato Sri Muhyidin Yasin tgh kutuk Dato Husam kerana PAS mensasarkan 40 kerusi Parlimen (beliau waktu tu di Jeli, Kelantan... duk sibuk lancarkan kempen Kelantan Baru @ Tawan Kelantan). Exco Kelantan berada di Kluang, Johor (Parlimen Muhyidin Yasin) untuk membantu mangsa kebakaran yang mengakibatkan 5 sekeluarga maut....

Inilah contoh pemerintah Islam.... w/pun org tgh kutuk dan caci kita... kita tetap tidak melupakan tangunjawab kita sebagai orang Islam dan saudara seagama..... bagaimanakah pula wakil rakyat BN? rakyat diparlimen sendiri dilupakan... duk sibuk nak 'tawan' negeri orang.... negeri sendiri terabai... hairan dan pelik wakil rakyat BN ni.


Selebihnya sdr fikir2kan sendiri..... bezakan mana yang baik dan mana yang buruk.

Untuk lebih jelas bacalah artikel dibawah @ layari laman web :

www.husammusa.com.

Wassalam.

p/s; setakat ni UMNO/BN/ Muhyidin Yassin sendiri belum keluarkan apa2 perbelanjaan lagi untuk keluarga mangsa... kalo dah keluarkan pun, Kerajaan Islam Kelantan telah mendahuluinya... stkt yg sy tahu, BN hanya desak agar TNB jadikan 4 adik beradik tu sebagai 'anak angkat' sahaja... dan tiada sumbangan lain.


Kijang Care : Anak-anak mangsa 5 sekeluarga yang maut akibat kebakaran diambil menjadi "rakan" Kijang Care
Kluang 12 Ogos: Datuk Paduka Husam Musa telah menemui waris kepada 5 sekeluarga yang terkorban akibat kebakaran di Kampung Tengah, Kluang.

Rumah kepada mangsa dipercayai terbakar akibat daripada tindakan TNB memotong bekalan elektrik yang telah menyebabkan mereka menggunakan lilin.
Faezah, Salahuddin, Juliana dan Norfarhana yang merupakan waris kepada Kasmuri Jasman dan Sufiah Abdul Karim telah diambil menjadi rakan kepada Kijang Care.

Kijang Care merupakan tabung yang ditubuhkan oleh Datuk Paduka Husam Musa untuk membantu golongan yang tertindas dan teraniaya didalam masyarakat.

Selain daripada sumbangan awal daripada Kijang Care sebanyak RM 3000, Faezah, Salahuddin, Juliana dan Nurfarhana akan terus dihubungi dari masa kesemasa agar mereka tidak diabaikan pada masa akan datang.

No comments: