Sunday, August 12, 2007

Rakyat Protes BN: Sambutan Hari Kemerdekaan Kali Ke 50 Suram

Rakyat Protes BN:


Menjelang Sambutan Kemerdekaan kali ke 50 (Jubli Emas) diberitakan semakin suram berbanding dengan kemeriahan sambutan kemerdekaan Malaysia sebelum ini - berita media cetak dan elektronik UMNO.

Perkara ini dapat dilihat pada keprihatinan rakyat terhadap kempen "Kibarkan Jalur Gemilang" yang diwar-warkan oleh kerajaan pusat.

http://images.malaysiakini.com/1/27/6770.gif

Saban hari media elektronik terutama TV1, TV2 dan Media Prima melaporkan bahawa disemua negeri samada di semenanjung sabah n sarawak menunjukan hanya segelintir sahaja bangunan2 kerajaan/swasta/ kenderaan / dsbnya yang mengibarkan "Jalur Gemilang"... sedangkan kempen Sambutan Kemerdekaan Malaysia Kali Ke 50 telah dimulakan dari awal tahun 2007 lagi.

Hal ini berkemungkinan besar adalah berpunca dari kelemahan pemerintah Malaysia yang ada sekarang. Banyak isu yang menindas rakyat dan mementingkan kroni sendiri seperti isu;


Mahadhir hentam Pak Lah
- Jambatan Bengkok, kelemahan pentadbiran, rasuah, kroni dan anak menantu.


WPI - menjaja negara sendiri - adakah ini tandanya merdeka?

Skandal ikan bilis telan ikan paus - menyebabkan tertubuhnya ECM LIBRA @ Khairi Jamaludin

Kenaikan harga barang, minyak yang menindas rakyat.

Kes-kes murtad yang dibiarkan dan tidak diatas sebaiknya oleh pemimpin lemah Islam Hadhari

Islam Hadhari yang menyelewang dan Imam Hadhari yang SESAT lagi menyesatkan


Rasuah pemimpin tertinggi - bermula dari pak lah, anak, menantu, najib, ketua BPR, Pen KASTAM, Ketua Polis, Samy vellu, menteri2 dan semua kroni2 UMNO dan BN.

Masalah gejala sosial yang sengaja di'bajai' oleh pemimpin BN - penubuhan pusat2 kareoke, maksiat, judi dsbnya segaja dibiarkan dan tidak diatasi.

http://www.tranungkite.net/photo/albums/userpics/10001/normal_653809000_l5B15D.jpg
Jenayah terbesar membabitkan pemimpin no 2 negara... Najib dan Altantunya.

Intitusi Kehakiman Murahan - yang mudah dijual beli dan tiada keredibiliti. PM, TPM, Hakim Negara dan Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) makan rasuah... rakyat apa lagi!

PROTON yang dianaktirikan dan AP KLON yang diFREEkan untuk kroni- kebodohan Pemimpin Malaysia yang disengajakan demi kepentingan kroni dan anak beranak.. Rafidah dan Mat Ghani(Bekas calon UMNO DUN Demit PRU 11... dgr khabar thn ni berangan2 nak menjadi calon lagi, jgn haraplah... sampah!!)


I

PTPTN Along Alaf Baru - BN sengaja memansuhkan Perkara 153 dalam perlembagaan malaysia supaya biasiswa kepada Bumiputra yang belajar di pengajian tinggi diHAPUSkan.. dan keuntungan 3%/year dapat masuk poket kerajaan korup BN.



Isu kekecewaan MB Kelantan terhadap PM yang lupa daratan - Kehadirannya ke Kelantan untuk merasmikan Jambatan Sultan Yahya 2 dan UMK ibarat si pencuri yang penyamun besar kerana kehadirannya dengan 'sembunyi-sembunyi' dan 'curi-curi' ibarat si pengencut. - kehadiran si 'pencuri' ini pun tidak mendapat sambutan dari rakyat Kelantan.


>>>

Banyak lagilah.. tak sempat nak kupas... lepas ni jika sempat saya smbg lagi.

Kesimpulan ringkas dari ulasan pendek yang saya buat, rakyat Malaysia kini sudah jemu dan mual dengan sikap kerajaan Pusat@BN yang suka menabur janji manis, mengabaikan kebajikan dan menindas rakyat, mengamalkan rasuah, mengamalkan ajaran sesat dsbnya.

Sebagai tandanya 'silent protes' dilancarkan oleh rakyat menjelang 50 tahun kemerdekaan negara.

Selamat Hari Merdeka Kali Ke 50!! Bebaskan Malaysia Dari Penjajah BN

"UNDILAH BARISAN ALTERNATIF (BA) UNTUK PERUBAHAN"

Sebarkan.

Sham Ghaz

1 comment:

Anonymous said...

You write very well.