Sunday, October 7, 2007

Keris siapa lebih POWER?? Ketua Pemuda UMNO Diperbudakkan.

Keris siapa lagi POWER? Ketua Pemuda UMNO diperbudak-budakkan.

Tertarik dengan perbuatan ketua pemuda GERAKAN Kuala Kedah, Lian Teck Lai dari bahagian Kuala Kedah.

Jelas mencabar Ketua Pemuda UMNO, Dato Hishamuddin Tun Hussain Onn. Yang kini nyata membisu seribu bahasa apabila tindakan beliau diejek oleh pemuda GERAKAN.

Seorang perwakilan Pemuda Gerakan menggamatkan persidangan tahunan pergerakan itu di Kuala Lumpur hari ini apabila beliau mengangkat dua bilah keris 'gergasi' ketika menyampaikan ucapannya.

Lian Teck Lai dari bahagian Kuala Kedah, mengangkat keris yang diperbuat daripada styrofoam yang bersaiz besar itu, sambil meniru gaya Ketua Pemuda Umno, Datuk Hishammuddin Hussein menghunus keris.


Sebelum ini, Hishammuddin pernah menghunus keris sewaktu perhimpunan pergerakan Pemuda Umno tahun lalu dan tindakannya itu dikritik hebat oleh Pemuda MCA dan Pemuda Gerakan.

Lihatlah kenyataan
Lian Teck Lai;

"Saya mengangkat sepasang keris di sini bukan hendak melawan sesiapa, pun bukan untuk mencabar sesiapa, dan saya bukan hendak berjuang untuk sesiapa, (kepada) kawan-kawan di media, tujuan saya berlainan dengan Ketua Pemuda Umno.

"Saya hanya hendak menunjukkan satu simbol perpaduan untuk semua bangsa"

Manakala dari segi RESOLUSI, lihatlah siapa yang membela dan menindas siapa?

Sila lihat petikan dari Malaysiakini.com;





"Pergerakan itu juga menggesa kerajaan agar menjadikan semua sekolah kebangsaan, Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) (Cina) dan SJK (Tamil) sebagai sekolah bantuan penuh tanpa syarat selain menggesa kerajaan mewujudkan suasana perniagaan yang lebih liberal bagi menarik lebih banyak pelaburan asing."


Berlainan dengan UMNO, jelas menindas bangsa sendiri dengan menarik semua bantuan perkapita daripada kerajaan pusat kepada semua Sekolah Agama Rakyat (SAR) dan kini mengenakan pelbagai syarat untuk mendapatkan bantuan kewangan dari Pusat.

Undi Anda KUASA dalam PRU 12 nntu... gunakan ia sebaik mungkin untuk menukar kerajaan LEMAH pimpinan Pak Lah Hadhari!!

Berita lanjut




No comments: